Fotoprojektas „Žaidžiu Vilnių“ • Neakivaizdinis Vilnius

Fotoprojektas „Žaidžiu Vilnių“

Daugiabutis ant Gedimino pilies kalno? „Akropolis“ Čijunės Sugiharos sakurų parke? Skulptūra „Pirmosios kregždės“ ant Mindaugo tilto? Fotoprojektas „Žaidžiu Vilnių“ priverčia gerokai pasitrinti akis ir darkart atidžiai apsidairyti po Vilnių.

Fotografas juokauja, kad kryžiuočiai būtų pasiutę, jog pilies niekaip negali pasiekti.

„Idėją nekilnojamą turtą paversti kilnojamu brandinau jau seniai, nes vaikščiojant po miestą vis kildavo minčių, o kaip atrodytų žinomesni Vilniaus objektai, jeigu jie būtų kitose vietose? Ar jie netektų savo žavesio, ar kaip tik jo atsirastų dar daugiau?

Kadangi esu profesionalus fotografas, darbe dažnai tenka manipuliuoti objektais, kažką kažkur iškirpti, pridėti, atimti, tad ir šį kartą nebuvo labai sunku. Sudėtingiau buvo sugalvoti, ką kur perkelti, nes nesinorėjo tiesiog vieną pastatą įmesti į kito vietą, norėjosi gilesnės prasmės. Tad paieškos kiek užtruko, bet ilgainiui net ir draugai pradėjo siūlyti, kas kur galėtų būti, taip pat visiškai nepažįstami žmonės atsiųsdavo pasiūlymų Facebook‘e.

Kas sakė, kad Vilniuje per mažos skulptūros?

Kai kurios idėjos kildavo natūraliai, pavyzdžiui, visuotinis kamštis prie sakurų inspiravo pagalvoti apie kitus objektus, kur vilniečiai labiausiai mėgsta lankytis. Arba – tuščias Tauro kalnas ir Kaune pastatyta liūdnai pagarsėjusi veidrodinio Tauro figūra. Šis montažas yra vienintelis, kuriame sudalyvavo ne Vilniuje esantis objektas,“ – fotoprojekto užkulisius atskleidžia fotografas Adas Vasiliauskas.

Dvi lankomiausios Vilniaus lokacijos vienoje vietoje – sakuros ir ,,Akropolis”.

Pasak jo, pirmi paviešinti kadrai sulaukė daug ir visokių reakcijų: „Nors dažniausiai žmonėms tai sukeldavo šypseną, buvo ir supykusių, kaip aš čia taip drįsau darkyti visiems įprastus objektus ir vietas“.

A.Vasiliauskas, anksčiau inicijavęs fotoprojektus „Karantino portretai“ ir „Atviravo pašnekovas“, su Vilniumi planuoja žaisti tol, kol kils idėjų vaikštant po mylimą miestą.

Ado Vasiliausko nuotraukos iš fotoprojekto „Žaidžiu Vilnių“:

,,Napoleonas pasirodo buvo visgi pasiėmęs Onos bažnyčią delnan, bet pametė belipdamas į Baltupių kalniuką.”

 

,,Tarybinio brutalizmo namai Vilniuje turi nepilnavertiškumo kompleksą – jie seni, sovietiniai ir neaukšti. Sunkoka konkuruoti su stikliniais dangoraižiais ir naujais spalvotais rajonais. Bet va štai vienas pasistengė išsišokti.”

 

Tauro kalnas – taurui iš Kauno.

Skaidrė 17

Nauja Vilniaus ir Čiurlionio pažinimo perspektyva

Plačiau