Toliau mezgasi „Kontaktas“: kaip kūrėjai įgarsina mažąjį būgnelį?

2021 03 22 NaujienosRenginiai

Jau metus gyvendami pandemijos režimu, kaip niekada anksčiau įvertinome kontakto svarbą: geidžiame jo it uždrausto vaisiaus. O kultūros plotmėje ne mažiau pasiilgstame gyvų renginių – čia ir dabar vykstančio kontakto tarp meno ir jo priėmėjo. 

M. Repečkos nuotr.

Gruodį startavęs naujosios muzikos renginių ciklas „Kontaktas“ sugrįžta ir toliau mezga ryšį tarp kūrėjo, atlikėjo ir žiūrovo. Provokuojančiai naujajai muzikai skirta platforma – tęstinis, visus metus vykstantis koncertų ciklas, į kurį įsitraukė ryškūs ir veržlūs šiandienos kompozitoriai ir atlikėjai.

Išskirtinė „Kontakto“ briauna – abipusis kūrybinis procesas, bendradarbiaujant kūrėjams ir atlikėjams.  Abi pusės drauge eksperimentuoja, ieško naujų instrumento raiškos būdų, permąsto kūrybines nuostatas. Užmezgę tarpusavio kontaktą, kūrėjai ir atlikėjai kuria ryšį ir su klausytoju.

T. Tereko nuotr.

Kovo 26 d. 20 val. KONTAKTAS sugrįžta su programa SNAREz. Iš Žvėryne įsikūrusios Mama studios gyvai transliuojamo koncerto metu perkusininkas Andrius Rekašius virtualiai megs kontaktą su klausytojais anapus ekrano, atlikdamas veržlių kūrėjų premjeras. Keturis kūrinius specialiai „Kontaktui“ parašė Kristupas Bubnelis, Dominykas Digimas, Andrius Maslekovas ir Lina Posėčnaitė. Kūrėjų dėmesio centre atsidūrė mažasis būgnelis – įprastai kitų šešėliais užtemdytas instrumentas.

Su mažuoju būgneliu kontaktą mezgę kompozitoriai savo kūriniuose pasirinko skirtingus instrumento palydovus ir kūrybines prieigas.

K. Bubnelio „Q“ skirta šešiems perkusiniams instrumentams, o kūrinio dramaturgija yra grįsta dviejų polių priešprieša. „Q“ susiduria Paskalio algoritmo pagalba generuojamos repetityvinės faktūros bei laisvę interpretacijai paliekantys improvizacinio pobūdžio segmentai.

D. Digimo „bench song“ skirtas solo perkusijai, įrašytam balsui ir gyvai elektronikai. Poetiškoje „suolo dainoje“, anot autoriaus, dainuoja įvairiausi objektai – lapai, lydimi vėjo, vielos ant vėliavos stiebo, o viskam akompanuoja miesto gausmas.

A. Maslekovo „Sons Calligraphiques“ mažajam būgneliui ir fonogramai – vaizdinio transformacija į garsinę kaligrafiją. Nuo įsivaizduojamo judesio teptuku, jį perteikiančio judesio partitūros rankraštyje iki juos atkartojančio atlikėjo judesių – tokį vyksmą įkūnija kūrinys.

L. Posėčnaitės „Silhouettes“ parašytas mažajam būgneliui ir fonogramai. Čia būgnelis tampa nebe instrumentu, o paviršiumi ir rezonatoriumi įvairiems skambesiams. Jų „reverberacija“ (elektronika) formuoja abstrakčias akustines figūras lyg ištįsusius ir efemeriškus siluetus.

T. Tereko nuotr.

KONTAKTUI užsimegzti padeda: MAMA Studios, šiuolaikinės muzikos ansamblis „Synaesthesis“, Lietuvos kompozitorių sąjunga, LRT Klasika. Rėmėjai – Lietuvos kultūros taryba ir  Vilniaus miesto savivaldybė

***

SNAREz

Kovo 26 d. | 20 val.
Gyva transliacija: https://contribee.com/kontaktasvnems

Audrius Rekašius (perkusija)

PROGRAMA:

Andrius Maslekovas. „Sons Calligraphiques“ | Mažajam būgneliui ir fonogramai
Dominykas Digimas. „bench song“ | Solo perkusijai, įrašytam balsui ir gyvai elektronikai
Lina Posėčnaitė. „Silhouettes“ | Mažajam būgneliui ir fonogramai
Kristupas Bubnelis. „Q“ | Šešiems perkusiniams instrumentams