Tyliausia miesto skulptūra „Lietuviška baladė“ – tai trys tarsi iš šimtamečio ąžuolo meistro kirviu iškapoti, rituališkai ratu sustatyti stulpai išminčių ir rūpintojėlių veidais.
Ji sukurta 1973 metais 650-ojo Vilniaus gimtadienio proga ir tarsi žymi Vilniaus pradžios tašką Gedimino kalno papėdėje ir mitinėje kunigaikščio Šventaragio laidojimo vietoje. Trys globėjiškai rūstūs veidai žvelgia skirtingomis miesto raidos kryptimis nuo pilkapio formos kalniuko. Ši trijulė autoriaus Vlado Vildžiūno atverta pačioms įvairiausioms interpretacijoms. Tai ir trys kertinės Lietuvos valstybingumui asmenybės Mindaugas, Gediminas, Vytautas, ir trys vos gimusį Kristų (kaip mūsų miestą) lankę karaliai, ir praeities, dabarties, ateities ryšys (tikėtina, kad būtent ateitis šypsosi šelmiška Monos Lizos šypsena), ir Žalčių karalienės sūnūs Ąžuolas, Uosis, Beržas, ir sovietmečiu ideologiškai saugios kario, artojo, poeto simbolinės figūros.
V. Vildžiūno gilios, tarsi iš medžio drožtos linijos atpažįstamos daugelyje Vilniaus vietų: „Barbora“ Vokiečių gatvėje, „Laurynas Gucevičius“ prie Šv. Kryžiaus bažnytėlės, antkapiai Antakalnio ir Rasų kapinėse, o gausiausiai Jeruzalės skulptūrų sode.
Jeruzalės tolumose V. Vildžiūno ir grafikės M. Ladygaitės šeima įsikūrė gūdžiais 1960-aisiais, kad galėtų nevaržomi susivežti akmenis ir ąžuolus, eksperimentuoti dydžiais, formomis, technologijomis, burtis ir kurti. Jauki vaikystės sodo ir gimto sodžiaus aplinka traukė sovietinių suvaržymų nuvargintas asmenybes, čia užaugo maištaujančių menininkų karta. Trijų iš jų žalias žinutes bandėme šiandien suprasti.