- Vincas Kisarauskas (1931–1988). Mozaika, apie 1967. Vilniaus m. klinikinės ligoninės Vakarinio ir pietinio korpuso jungtis, centrinis įėjimas
Tapytojas, grafikas, scenografas Vincas Kisarauskas (1931–1988) Valstybinį dailės institutą (dab. Vilniaus dailės akademija) baigė 1959 m. 1988 m. (po mirties) apdovanotas Valstybine premija.
V. Kisarausko, drąsiai laužiusio vizualiojo meno kanonus, kūryba dramatiška ir daugiasluoksnė, be to, neretai plėtojama žmogaus, sulaužyto totalitarinio režimo, tema yra išskirtinė lietuvių dailės kontekste.
Mozaikinė kompozicija – ryškus pastato įėjimo akcentas (apima visą įėjimo plotą). Kontrastingų spalvų dermės mozaiką stilistiškai sieja su autoriaus tapyba. Spalvoto neskaidraus mozaikinio stiklo (smaltos), marmuro, granito ir kitų akmenų gabaliukai ir plotai suformuoja įspūdingą reljefą. Kaip atsvara dominuojančioms šaltoms spalvoms, viršutinėje kompozicijos dalyje įkomponuoti raudoni kvadratai (beje, pabrėžiant dramatiškumą, taip pat neretai naudoti tapyboje). Iš arti matomi didoki akmenų gabaliukai, pažvelgus iš toliau, susijungia į vientisą abstraktų piešinį.
Tai vienintelis monumentalus menininko sukurtas darbas eksterjere; kūrinys, buvęs Vilniaus universalinės parduotuvės kavinės interjere (1974), neišliko.
- Nežinoma(s) autorė(ius). Plono stiklo vitražas. Be metų
1 aukštas
- Arūnas Rutkus (g. 1961). Liaudies medicina, 1985. Sgrafitas. Diplominio darbo vadovas Romualdas Dalinkevičius (1950–2001)
1 aukštas
Arūnas Rutkus Valstybinį dailės institutą (dabar Vilniaus dailės akademija) baigė 1985 m. Mokėsi pas freskų kūrėją Antaną Kmieliauską (1932–2019) ir vitražistą Kazį Morkūną (1925–2014).
Freskai skirta patalpa nedidelė, tuo metu joje veikė ligoninės muziejus. Siužetą menininkas kūrė pagal autentišką medžiagą, specialiai susirinktą Rygoje įsteigtame Paulo Stardinšio medicinos istorijos muziejuje, viename seniausių Europoje. Kūrinys pasakoja apie liaudiškus gydymo būdus ir papročius. Vaizdai komponuojami kaip mizanscenos: štai ligoniui amputuojant koją dalyvauja visa šeima, tik vaikas ir moteris nusisukę nuo drastiško vaizdo. Kitame epizode skausmo iškreiptu veidu laikantis puodą sergantysis guldomas ant lentos, jį supa susirūpinę žmonės, o iš netoliese kyšančių kipšų galvų galima įtarti, kad prie ligos bus nelabasis nagus prikišęs. Kol moteris netoliese ruošia ėdalą gyvuliams, vyras jau baigia tuštinti ąsotį, o moteris žiedu tikrina šulinyje saugomos žuvies šviežumą, šnabždasi vaikai (vienas stovi dubenyje su vandeniu, tad galima spėti, kad taip gydomas nuo peršalimo). Trečiame epizode dantis traukiamas replėmis.
Realistiškas piešinys, kurio scenas sieja vientisas rudas koloritas, pabrėžia senus, nuo dabarties nutolusius įvykius, pasakojimą sustiprina švelni šviesotamsa.
A. Rutkus sukūrė freską Pasaka Vilniaus moksleivių rūmuose ir vitražų Vidmantų tarybiniame ūkyje, o porą pastarųjų dešimtmečių daugiausia dėmesio skiria tapybai.
- Ina Budrytė. Vilniaus medikai, 1983–1984. Sgrafitas. Apie 100 kv. m
Didžioji auditorija, 1 aukštas
Ina Budrytė (g. 1957) 1977–1982 m. studijavo freskos ir mozaikos specialybę Vilniaus valstybiniame dailės institute (dab. Vilniaus dailės akademija) pas dailininkę Sofiją Veiverytę (1926–2009).
Freska Vilniaus klinikinėje ligoninėje sukurta 1984 m. sgrafito technika, t. y. skirtingų spalvų tinku dekoruojant drėgną sienų paviršių.
Freską Vilniaus medikai sudaro trys susipinantys sluoksniai: mitinis, istorinis ir šiuolaikinis. Senovės Graikijos peizažo fone su tolumoje prabėgančio kentauro figūra (priekinės dalies dešinė pusė) vaizduojamas gydytojas, filosofas ir medikų patronas Hipokratas (460–377 m. pr. Kr.). Kita figūra (su lazda ir gyvate) – medicinos dievas Asklepijas, iš kurio save kildino Hipokratas. Žymūs Lietuvos medikai – Andrius Sniadeckis (1768–1883), prancūzų kilmės gydytojas, chirurgas, VU profesorius Žakas Briotė (Jacques Briôtet, 1746–1819), chirurgas, VU profesorius ir rektorius (1824–1832) Vaclovas Pelikanas (1790–1873) bei VU profesorius Jozefas Frankas – įamžinti kairėje freskos pusėje. Jų figūros įkomponuotos VU centrinių rūmų fone ir senovės egiptiečių deivės Izidės (medicinos ir atsinaujinimo simbolio, mitologijoje žinomos savo magine galia, prikeliančia mirusiuosius) draugijoje. Virš arkos matomas su šviesa, apreiškimu, nauja pradžia siejamas gaidžio simbolis.
Didžiojoje dalyje menininkė įamžino žymius klinikose dirbusius medikus (iš kairės į dešinę): Algimantą Joną Marcinkevičių (2021–2014), Vytautą Joną Sirvydį (g. 1935), Checkelį Kibarskį?, Zofiją Oną Markienę (g. 1931), Mečislovą Vitkų (1923–2012), Praną Norkūną (1908–1992), Augustą Pronckų (1922–2012), Liubomirą Laucevičių (1905–1993) ir kitus (visų medikų tapatybės nėra patvirtintos). Daugelis jų freskai pozavo patys, kiti nutapyti iš nuotraukų. Į figūrinę kompoziciją meistriškai įpinami paralelinės realybės siužetai, medicininės įrangos ir kt. elementai, antikinės, senosios (VU šiaurės fasadas) ir šiuolaikinės architektūros, klinikų vidaus ir išorės elementai. Vienoje kūrinio dalyje įkomponuotas pastatas su freskos sukūrimo metais.
- Jolanta Dovydaitytė (1952–2022). Šiuolaikinė medicina, 1977. Sgrafitas. Diplominio darbo vadovė Sofija Veiverytė
Vidaus ligų skyrius, 5 aukštas
Jolanta Dovydaitytė – lietuvių menininkė, monumentaliojo meno kūrėja, dailės pedagogė. 1971–1977 m. mokėsi Valstybiniame dailės institute Vilniuje ir įgijo monumentaliosios ir dekoratyvinės dailės dailininkės specialybę.
Menininkė suskaidė kompoziciją į mažesnius plotus, įkomponuodama atskirus siužetus ar figūras. Freskos vientisumą lemia raminama šaltų melsvų atspalvių gama, dinamiškumą kuria figūros ir papildomi elementai (stilizuota to meto medicininė įranga ir miesto vaizdai), plazdančios drapiruotės. Figūros savo dydžiu panašios į realias. Kūrinyje galima įžvelgti diplominio darbo vadovės tapytojos Sofijos Veiverytės (1926–2009) įtaką – kompozicijoje panaudojamos jos tapybai būdingos plaukiančios linijos, žmonių tipažai.
J. Dovydaitytės freskų sgrafito technika yra Šilavoto vidurinės mokyklos interjere (Klasė, 1977), Kauno vaikų darželyje Nr. 100 (1977), Kauno vandens skaidrinimo stotyje (Vandens šventė, 1978), Kauno šiluminių tinklų salėje (1979), Kauno buitinių įmonių susivienijimo aktų salėje (Ąžuolas, 1983), Kauno šiluminių tinklų valgyklos interjere (Paukštis, 1990; Irisai, 1990; Vakaras, 1990).
- Šarūnas Miškinis (g. 1963). Kompozicija su žuvėdromis, 1982. Sgrafitas. Diplominio darbo vadovas Romas Dalinkevičius, technologas Petras Ibianskas
Vidaus ligų skyrius, 5 aukštas
Iliustratorius, grafikos kūrėjas ir muzikantas Šarūnas Miškinis 1979–1988 m. studijavo Valstybiniame dailės institute (dab. Vilniaus dailės akademija) freskos ir mozaikos, o nuo trečio kurso – grafikos specialybę.
Kompozicija su žuvėdromis, kaip mokomojo proceso dalis, sukurta antrame kurse. Kūrinio atsiradimą inicijavo dėstytojas Romas Dalinkevičius. Darbas buvo atrinktas kaip geriausias iš kitų studentiškų projektų. Tai vienintelė autoriaus sukurta freska.
Lakoniška kompozicija sukurta klasikine sgrafito technika, t. y. panaudoti trys sluoksniai: tamsus, vidutinio tamsumo ir baltas, kelios spalvos. Sujungiant simbolinius ir realistinius elementus, įkomponuojant žalią spalvą kuriama vilties žinia.
Š. Miškinis iliustravo ne vieną edukacinį ir istorijos vadovėlį, Albino Plėšnio „Filosofijos įvadą“ (1996), Romualdo Granausko „Jaučio aukojimą“ (1999), „Lopšines ir žaidimus“, Vytauto Jono Bagdanavičiaus leidinį „Kultūrinės gelmės pasakose: keturių dalių tautosakinė-teologinė studija“ (1992), pasaką „Eglė žalčių karalienė“ (2006, 2007).